Skip to main content


Dealer Service Management Branschlösning

DSM samlar ditt företag i en digital lösning

DSM (Dealer Service Management) är en branschlösning som har funnits i mer än 30 år och som kontinuerligt utvecklas i nära samarbete med våra kunder - maskinhandlare.

DSM är byggt ovanpå Microsoft Dynamics 365 Business Central och uppgraderas ständigt till den senaste BC-versionen. Detta garanterar dig en framtidssäker allt-i-ett digital lösning.

Hjärtat i DSM är maskinen och hur du som maskinhandlare kan hålla koll på din försäljning, service och finansiering av maskiner. Inklusive även köp/försäljning av reservdelar och hantering av lager.

DSM är dedikerat till maskinhandel

Konfiguration av maskiner från offertfas till order och till eftermarknad
Kedjehandelsanalyser och maskinberäkning
CRM byggt för maskinhandel
Hantering av lager och reservdelar
Hantering av service, garanti och reklamationer
Integration mot webbportaler och leverantörer
Onlineförsäljning av maskiner och reservdelar

Conmas ApS är leverantör av gaffeltruckar, hissar, palllyftare, pallstaplare och glaslyftare. Conmas är specialiserade på kundanpassade lösningar som är skräddarsydda efter kundens uppgifter, önskemål och behov. För att stärka sin verksamhet och få en bättre överblick valde de att 2023 ingå ett samarbete med JMA.

Läs mer om Conmas och DSM.

"Vi valde DSM för att få överblick och kontrollera allt från lager, försäljning, kunder och reservdelar. Vi kan bättre ta hand om varandra och se vad som rör sig över hela linjen. Det är klart att det är skillnad på de som sitter ute på lagret och oss som sitter i försäljning eller administration. Ju fler vi blir, desto mer struktur behöver vi." 

Marknadsansvarig CONMAS

Camilla Sahl Andreasen

DSM branschlösning

DSM-lösningen täcker 4 huvudområden inom maskinhandel: Service, Försäljning, Ekonomi och Lager

Skapa en ekonomisk överblick överallt

I ekonomidelen av DSM kan du få en överblick över din verksamhet och maskinekonomi, där du kan mäta nyckeltal, budgetar, överprisjusteringar, beredningskostnader och mycket mer.

DSM-systemet ger automatiskt varningar angående lägsta täckningsgrad och när en kreditgräns överskrids.

Du har möjlighet att skriva ut rapporter som synliggör faktureringsnivåer på verkstad, reservdelar och service.

Rapporterna definieras antingen som standard i modulen, via Power BI eller via en tilläggsmodul JetReports, där du kan definiera exakt vad du vill ha en överblick över.

Optimera ditt lager

Det specialbyggda lagerhanteringssystemet i DSM är anpassat till de processer som våra kunder – maskinhandlarna – använder varje dag i sin verksamhet.

Systemet är helt unikt för branschen men byggt ovanpå en standard Microsoft Dynamics 365 Business Central vilket gör att JMA kan garantera en framtidssäker digitaliserad lösning för alla maskinhandlare.

Vi garanterar att du uppnår en effektivare hantering av ditt lager och kan därmed minimera dina lagringskostnader.

Allt om service i en lösning

Servicemodulen i DSM skapar en stark grund för serviceavdelningen, speciellt i relation till hanteringen av serviceuppgifter och för montörer i deras dagliga arbete med att skapa och färdigställa tids- och materialjournaler.

Serviceuppgifter, avtal och det dagliga arbetet på serviceavdelningen underlättas och kan hanteras centralt från ett system.

Funktionaliteten i servicemodulen ger serviceavdelningen bättre insyn i de uppgifter och avtal som ingår i det dagliga livet och skapar en överblick över serviceavdelningen.

Få en överblick över din försäljningsprocess

I maskinhandelsmodulen har vi samlat en hel del funktionalitet för maskinsäljaren.

Du kan hantera hela din säljprocess med hjälp av det inbyggda CRM-systemet, där du kan hålla koll på potentiella kunder och erbjudanden.

Via den inbyggda maskinkonfiguratorn kan du redan från offertfasen skapa en fullständig översikt över kostnader och intäkter på den enskilda maskinen.

Skräddarsy ditt helt eget rollcenter med översikt över maskinordrar, försäljningssiffror, leads mm.

Downloads

Vill du bli kontaktad av vår säljkonsult Sabina?

Sabrina Kjaerkner är säljkonsult på JMA och kan kontaktas via e-post: info@maskindata.se eller telefon: +46 413573090

Ange dina kontaktuppgifter här:

Välj något du är nyfiken på, så kontaktar vi dig och berättar mera!

Strategiska partnere

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev