Skip to main content

Support Services

Vi har stort fokus på att kunna hjälpa våra kunder när det brinner. Vi vet hur viktigt det är att kunna få hjälp i akuta situationer.

Därför har vi supportspecialister redo vid telefonerna hela dagen utan pauser – även under lov, där vi ser till att supporten alltid är bemannad.


IT Support

Vårt team består av en bra mix av IT-supportrar, datatekniker, datavetare och serverspecialister. Behöver du teknisk support gällande installation av DSM och Microsoft Dynamics Business Central, Microsoft 365-produkter, Windows-plattformar, användaradministration, uppsättning av skannrar eller allmänna tekniska utmaningar relaterade till dina kollegors arbetsplatser kan du kontakta vårt IT-supportteam.

specialister 1200x393 1200  393px

Vårt IT-supportteam finns redo på +46 (0) 413-573090 eller e-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.. När ett supportärende skapas via e-post kommer en supportombud att hantera det så snart en anställd är tillgänglig. Om telefonen används får man räkna med att det kan bli kö då flera personer ofta ringer samtidigt.

Vi har ingen svarstidsgaranti eftersom vi inte känner till omfattningen eller komplexiteten, men 95 % av supportuppgifterna påbörjas inom 30 minuter. Vi strävar alltid efter att hjälpa till så snart som möjligt.

När IT-support kontaktas kommer nedlagd tid automatiskt att dras av från kundens supporttidsbank.

DSM Support

JMA lägger stor vikt vid att våra DSM-supportrar har god inblick i kundernas verksamhet. Därför rekryterar vi ofta medarbetare som har arbetat i branschen i flera år och som har maskinhandelsbranschen "under huden". Vi vet något om hela din installation - det ger dig sinnesfrid.

dsm support

Vårt DSM-supportteam finns redo på +46 (0) 413-573090 eller e-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.. När ett supportärende skapas via e-post kommer en supportombud att hantera det så snart en anställd är tillgänglig. Om telefonen används får man räkna med att det kan bli kö då flera personer ofta ringer samtidigt.

Vi har ingen svarstidsgaranti eftersom vi inte känner till omfattningen eller komplexiteten, men 95 % av supportuppgifterna påbörjas inom 30 minuter. Vi strävar alltid efter att hjälpa till så snart som möjligt.

När IT-support kontaktas kommer nedlagd tid automatiskt att dras av från kundens supporttidsbank.

NOTERA

Stödet omfattar inte undervisning av personal som har karaktären av utbildning.

I stödfunktionen har inga personalresurser avsatts för att genomföra långsiktiga samtal som har karaktären av konsulthjälp eller utbildning av personal i drift av systemen.

JMA:s stödpersonal har rätt att överlämna/tilta ärendet till konsultassistans om utredningen inte karakteriseras som ett stödärende.

Support livscykel

JMA tillhandahåller support för den aktuella versionen av DSM-systemet och, i vissa fall, tidigare versioner av DSM-systemet, förutsatt att slutanvändaren har ett giltigt uppdateringsavtal med JMA.