Skip to main content

Referens historia N.C. Nielsen

Jeannette Krogh
01 februari 2019

Exempel på samarbete

Våren 2018, N.C. Nielsen A / S implementerar ett nytt ERP-system från JMA. Processen och dialog för att driftsättning av lösningen och sedan är ett exempel, återkopplingen från den danska maskinleverantör.

"En tunn, flexibel och effektiv affärssystem som våra olika processer gemensamt är en viktig del av receptet för vår långsiktiga framgång och tillväxt", säger Carsten Pedersen Bach, IT och finanschef på N.C. Nielsen, Danmarks största leverantör av inbyggda maskiner, från lager till produktionshallar.

"Vi vill vara på vorderster front när det gäller digitala lösningar", förklarar Carsten Pedersen Bach, notera att valet av affärssystem är en av de viktigaste strategiska besluten i företaget.

"A när vi beslutat om DSM systemet JMA som bygger på Microsoft Dynamics NAV kvalificerad dialog. Vi har noga tittat på mest övertygande lösningen. Vårt första steg var att kontrollera hela vår verksamhet till önskemål och Därefter analyserade vi marknaden och beslutade 2015 att arbeta med JMA. " Carsten Pedersen Bach uppgav att det var högutbildade dialog, som företaget bekräftade att JMA skulle utveckla en lösning bara för N.C. Nielsen och kunde på grundval av en standardlösning. 

"JMAs djupa inblick i vår verksamhet har varit avgörande för den goda dialogen och processen, och vi har funnit att denna djupa förståelse gäller JMA utvecklare, konsulter och support, en kvalitet vi sällan ser hos andra ERP-lösningar Samtidigt är DSM en standard industristandardlösning som används av många andra maskinhandlare, vilket innebär att flera av dem driver den framtida utvecklingen av systemet", säger Carsten Bach Pedersen.

Från erbjudande till leverans

Den 1 februari har 2018 börjat det nya DSM-systemet att implementera och sedan start-up är en röd tråd mellan de enskilda processer inom företaget.

"Idag har vi ett system där allt är registrerat och spela tillsammans alla delar av processen." Håller Carsten Bach Pedersen och förklarar: .. "När en Maskinen är såld tar vi nu startpunkten för varje maskin och kundorder DSM arbetar redan om ett erbjudande och en order utlöses Ett servicekontrakt maskinen tillsätts och en finansieringsform är kopplad till. det finns en annan leveransadress, detta även noteras. Tidigare fanns det mer individuell information. "

"JMA når långt. Under DSM-projektet, det fanns en daglig kontakt mellan JMA och NC Nielsen. Det fanns fysiska möten, konferenssamtal och kommunikation genom olika forum och projekthanteringsverktyg. JMA har utvecklats exceptionellt vårt DSM-systemet anpassa behov. organisationen har arbetat över genomsnittet för oss. Det var en unik dialog och ett exemplariskt samarbete ", säger Carsten Pedersen Bach, IT och ekonomichefer i NC Nielsen.

Knutar löses

"Det är nu ett år sedan den nya DSM applicerades till N.C. Nielsen och de oundvikliga noderna genomförandet konvertering löses för länge sedan. Den digitala utvecklingen aldrig stannar", säger Carsten Pedersen Bach. "Vi kommer att fortsätta att fokusera på att effektivisera processer och IT-system. Det är att arbeta på en vidareutveckling och anpassning av beräkningen och konfiguration samt ett antal tillägg, till exempel en reseräkningssystem som JMA ger också."

"Idag har vi ett system där allt är registrerat och spela tillsammans alla delar av processen", säger Carsten Pedersen Bach, IT och ekonomi Manager på N.C. Nielsen.

FACT BOX

N. C. Nielsen A / S är den största danska leverantören av gaffeltruckar, terminaler och specialmaskiner. Säljs huvudsakligen i Danmark, men exporteras även till Norge och Sverige.

Dess kunder omfattar många fraktfartyg och hamnar samt stora och små industriföretag.

Företaget sysselsätter mer än 225 personer.


Andra Nyheter

10 november 2020

Supporten och personkemin avgörande när Staffans Maskin AB valde affärssystem

Familjeföretaget Staffans Maskin AB startades 1978 av makarna Staffan och Laila Johansson och säljer samt servar maskiner och redskap till branscherna entreprenad, lantbruk samt skog.

29 april 2020

DSM gör att vi kan arbeta snabbare och ändå hamna helt rätt

När Söderberg & Haak ville ha ett enhetligt affärssystem för alla sina dotterbolag, så stod valet mellan två olika leverantörer. De bestämde sig för att satsa på JMA Maskindata AB’s system DSM (Dealer Service Management).

29 mars 2019

Äga, hyra eller dela maskiner med andra - hur framtiden ser ut?

Hur ska jordbrukarna finansiera sina maskiner och driva jordbruket i framtiden? Vill de köpa maskiner tillsammans, hyra maskiner på kort sikt eller föredrar de att äga egna maskiner?

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev