JMA -  IT-leverantör för maskinhandlare

Utöka ditt företag med bara en IT-lösning!

 

reservedelsdatabasen logoVill du vara med i vår reservdelsdatabas?

Vi har en reservdelsdatabas med över 260 maskinhandlare anslutna i Sverige och Danmark. Har du behov av en speciell reservdel är chansen stor att du hittar den. Vi har artiklar till ett försäljningsvärde på över 3,5 miljarder och informationen är dagsfärsk. Du kan hitta en speciell reservdel i en akut situation men även göra riktigt goda affärer när delen du söker finns att köpa till en hög rabatt.

Över 260 maskinhandlare i Danmark finns anslutna.
Kravet för att ansluta er är att ni varje dag, med automatik skickar en färsk fil med information från ert lagersystem och att ni är auktoriserade maskinhandlare för en agentur.

Anslutning i två nivåer

Nivå 1 Du kan söka en artikel på artikelnr och få svar på vilka maskinhandlare som har den hemma.
Nivå 2 Du skickar dessutom dina egna artiklar till databasen. Era reservdelar görs då tillgängliga för försäljning till andra maskinhandlare på en öppen gemensam marknadsplats.

Vad är fördelarna?

Nivå 1 ger dig möjlighet att ge en bättre kundservice genom att kunna skaffa en artikel som din normala leverantör inte har hemma eller inte kan leverera i rimlig tid. Det finns också möjlighet att hitta delar som andra handlare vill bli av med till en hög rabatt.

Här kan du också hitta en enstaka artikel, som normalt endast finns att få i större förpackningar.

Nivå 2 ger dig även möjlighet att göra ditt reservdelslager tillgängligt för andra branschkollegor.

Vi har möjligheter att sätta olika rabattsatser beroende på senaste rörelsedatum för en artikel. Det gör att det blir attraktivt för dina kollegor att beställa varor av dig.
Genom att sälja ut inkuranta varor minskar lagret samtidigt som servicegraden mot kunder förbättras.
När du sedan väljer vårt affärssystem DSM, är reservdelsdatabasen helt integrerad och du får möjlighet att söka både från artikelregister och inköpsorder. När du har gjort en inköpsorder finns möjlighet att fråga reservdelsdatabasen för att se hur mycket du kan tjäna på att beställa från en kollega.

Vad kostar det?

Nivå 1 En klickkostnad på 2,00 SEK. Klickkostnad faktureras kvartalsvis i efterskott.
En månadsavgift på 250 SEK faktureras kvartalsvis i förskott. Ingen inträdesavgift. Priserna gäller tillsvidare.

Nivå 2 En klickkostnad på 2,00 SEK. Klickkostnad faktureras kvartalsvis i efterskott.
En månadsavgift på 500 SEK/lagerställe faktureras kvartalsvis i förskott. Inträdesavgift 15 000 SEK. Priserna gäller tillsvidare.

Allmänt

  • Reservdelsdatabasen är sorterad så att träffarna precenteras för den handlare som har det bästa priset hamnar överst. Det sker en valutaomräkning från dagens valutakurs för att priserna ska bli så korrekta som möjligt.
  • Vi har en säker inloggning och bara de som är anslutna har tillgång att söka i databasen.
  • Klickkostnad uppstår bara när en artikel söks och man får träff. Det blir en klickkostnad oavsett antal träffar på artikeln.
  • Sökning kan göras på delar av artikelnr. Prefix finns som anger leverantör. Både prefix och wildcard (*) kan anges.
  • Vid sökning anges antalet träffar och aktuell information visas. Max 150 träffar visas på bild per sökning.
  • Informationen i databasen är aktuell, eftersom uppdatering från alla handlare görs varje natt. En rapport med artikelinformation körs automatiskt och garanterar aktuell information.
  • Man kan alltså vara med oavsett vilket affärssystem man har.
  • Gemensamt tar vi fram de artiklar som ska skickas.

 

JMA och Webparts i ett nytt partnerskap

JMA A/S och Webparts A/S har satt igång ett ekonomiskt
och strategiskt partnerskap där reservdelsdatabasen är en integrerad del av web-parts.com. En internationell webportal för reservdelar till i första hand lantbruksmaskiner.

web-parts.com kan du handla dina reservdelear till/från hela världen. Online handel är lätt via web-parts.com som handterar frakt, språkbarriärer, valuta, betalning etc.

Allt du behöver göra är att bli med i web-parts.com, sända upp dina reservdelar direkt i butiken och vänta på kunder för att köpa dem. Eller gå till websidan, sök efter en reservdel, köp den och vänta till den kommer till dörren ett par dagar senare.

Bra och enkelt!

 

Höga krav.

Det finns höga krav på en internationell reservdelsdatabas både från svenska maskinhandlare, men också från internationella handlare. Det är mycket viktigt att handlare från hela världen kan göra stora besparingar med handel av reservedeler från andra handlares lager. Men också slutkunder kan ha fördelar från att handla reservdelar på en internationell databas och detta är precis vad web-parts.com erbjuder.

Web-parts.com gör det möjligt för dig att öka din omsättning på reservdelar - också hyllvärmarna. Så gå med oss i dag, vänta inte till imorgon!

 

En IT-lösning som bygger på mer än
30 års kärlek till maskinhandel och IT


DSM skapar en översikt över ditt företag, kombinerar alla dina administrativa uppgifter till ett enhetligt IT-system och på lång sikt skapar en bättre ekonomi. En enhetlig lösning för hela ditt företag. Eftersom vi älskar maskinhandel och IT.

 

Få en översikt över din maskinhandel med JMA DSM

Genom den inbyggda maskinkonfiguratorn kan du få en maskinkonfiguration från leverantören redan under anbudsfasen till din kund.

Du kan automatiskt beräkna priser via den elektroniska prisuppdateringstjänsten.

Du kan skapa en fullständig översikt över kostnader och intäkter för varje maskin.

Den föredragna IT-lösningen för maskinhandlare:

  • Total IT-lösning speciellt för maskinhandlare
  • Ständig utveckling för framtida behov i samarbete med maskinhandlare
  • Byggt på Microsoft Dynamics Business Central
  • Används av mer än 2000 användare i Danmark, Norge, Sverige och Tyskland
  • Hanterar service, ekonomi, logistik och maskinhandel

 

Våra kunder säger!

"Som den dagliga interna superanvändaren för våra IT-lösningar är jag mycket nöjd med JMAs professionella lösningsorienterade expertis och förståelse för våra ibland branschspecifika frågor.

Jag upplever en stor samarbetsförmåga om villighet att ordna system, lösa utmaningar och allmänt stöd. Allt gjort snabbt och effektivt." 

 

Rune Fredenslund

Lyngfeldt A/S, Danmark

"Vi var medvetna om att det skulle vara en stor utmaning. Men hela konvertering gick smidigt och snabbt, och all data gick in i det nya systemet.

Under genomförandet fick vi allt stöd vi behövde och det fanns inga extra räkningar. Vi uppskattar mycket JMAs högt kompetenta stöd. De vet vad vi pratar om." 

 

Karin Glad

Jørn Glad A/S, Danmark

DSM - En komplett maskinhandelslösning

DSM-systemet (Dealer Service Management) är ett ERP-system som är särskilt utvecklat för maskinhandeln.

DSM är ett system byggt på toppen av Microsoft Dynamics Business Central-versionen, vilket gör det enkelt att integrera med andra Microsoft-produkter.

DSM-systemet handlar om ditt företag, eftersom systemet innehåller smarta funktioner som hjälper till att hålla reda på service, logistik, finansiering, köp och försäljning. Systemet är utformat för att optimera företagets arbetsflöde och har kunnat dubbla effektiviteten hos vissa företag.

DSM-systemet används av maskinhandlare över hela världen med mer än 2000 användare i Danmark, Sverige, Norge och Tyskland.

Systemet gör det möjligt för ditt företag att hålla nära relationer med affärspartners och kunder. Lösningen är framtidsbeständig och underhålls kontinuerligt av våra kompetenta medarbetare. I samarbete med maskinhandlare utvecklas systemet kontinuerligt.

 

Egenskaper hos DSM

Inom tjänsten handlar DSM-systemet om garantihantering och servicerapporter. Det finns också ett planeringssystem.

I logistikområdet har DSM funktioner för att beräkna optimal lagring, beräkning av föryngring och en funktion för hantering av rabatter.

 

 

Finansdepartementet i systemet hjälper ledningen att få en översikt över de finansiella siffrorna inom inköp, försäljning och service genom systemets ledningsrapportering.

I inköps- / försäljningsavdelningen gör DSM-systemet det möjligt att få en översikt över inköp och försäljningskedjor samt kunder i systemets CRM-system. Det är också möjligt att konfigurera maskiner genom systemets maskinkonfigurator.

Alternativ i DSM

DSM erbjuder några valfria moduler för varje system inom varje del av maskinverksamheten. Till exempel inom inköp / försäljning kan du välja funktionen "internetportaler", vilket gör det möjligt att använda olika portaler. Ett annat alternativ i köp / försäljning är hyra systemet, som låter dig hålla koll på leasade maskiner och ekonomin hos dem.

I logistikområdet har DSM funktioner som gör det möjligt att integrera med en onlinebutik, ha automatiska prisuppdateringar och rekordtid. Dessutom kan du inom logistikområdet köpa trådlösa skannrar för att skanna reservdelar och en komplett butikslösning som gör att du kan hantera försäljningen i den fysiska butiken.

I serviceavsnittet finns funktioner som hjälper dig att hålla reda på servicekontrakt, hantera serviceteknikerens order och hantera uppgiftsschemaläggning.

I ekonomi är det möjligt att köpa funktioner som elektronisk fakturering, utökad hanteringsrapportering, OCR och betalningshantering.

Kaj Homilius logo
Vi använder cookies på vår webbplats. Vissa av dem är viktiga för driften av webbplatsen, medan andra hjälper oss att förbättra denna webbplats och användarupplevelsen (spårning av cookies). Du kan själv bestämma om du vill tillåta cookies eller inte. Observera att om du avvisar dem kanske du inte kan använda alla webbplatsens funktioner.