Hantera dina serviceorder med servicepaket. Registrera din montörs tid med skannrar och / eller mobiltelefoner. Du kan överföra tiderna direkt till serviceordern innan du lägger ut dem och de kan användas för lönberäkning.

 

Alternativ

  • Servicehistorik på maskiner. För varje maskin finns alla serviceorder lagrade så att du enkelt kan se vad som är gjort vid olika tillfällen under en maskins livstid.
  • Servicekontrakt en funktion som hjälper dig att hantera era serviceåtaganden. Kalla in kundernas maskiner i rätt tid. Fakturera löpande eller fast månadskostnad. Du får ekonomisk uppföljning på era serviceavtal.
  • Fakturadelning mellan kunder med samägda maskiner. Om det finns samägda maskiner går det att fördela servicefakturan enligt den andel som varje ägare av maskinen har.
  • Hantering av garantiärenden. Att följa upp garantiärende är viktigt. Därför finns en meny för att följa dessa ärenden. Du ser enkelt status för varje enskillt ärende, vilka som är sökta, om leverantören har begärt kompletterande information. Det finns rapporter som ger dig totaler per leverantör med kostnad och ersättning, både öppna och avslutade ärenden.
  • Verkstadsplanering för servicetekniker, som en tilläggsprodukt kan vi erbjuda en grafisk verkstadsplanering som visar varje jobb i en almanacka med enkel översikt samt möjlighet att ändra mekaniker elelr byta tid.
  • Tidsredovisning med streckkoder, mekanikerna anger sin tid med streckkod på arbetskortet, logga in på nästa arbete så avslutas ditt pågående arbete. För fältmontörer går det att tidsrapportera genom att skicka ett SMS med serviceordern.